Školní vzdělávací program je zpracován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání .Charakteristika programu školy je dána názvem i výběrem tematických bloků, kterými jsme se snažili vystihnout hlavní záměry vzdělávací práce a všech činností v mateřské škole, zároveň jsme vycházeli i z prostředí, ve kterém se škola nachází, co nám okolí školy nabízí , dále z evaluace předchozího programu . Nehlásíme se k žádnému zveřejněnému programu či modelu. Náměty jsme nacházeli v dostupných materiálech a ty jsme přizpůsobovali našim podmínkám. | |
Rodiče mají možnost celoročně do ŠVP nahlédnout, na zahajovací zářijové třídní schůzce mohou přispívat svými náměty a podněty k jeho doplnění a obohacení a tak spolupracovat při jeho tvoření. | |
Poloha školy-okrajová část města, nabízí možnost vycházek do polí, k zahrádkám, k potoku, ke splavu.Náplní vycházek je tedy pozorování živé a neživé přírody, proto je jedním z našich cílů zabývat se přírodním prostředím, prvky ekologické výchovy. Tímto směrem zaměřujeme i naše krátkodobé či dlouhodobé projekty,ale i vzdělávání dětí a pedagogických pracovnic. | |
Děti, které MŠ navštěvují , se většinou narodily přímo v této místní části Kyjova, v Boršově. Rodiny dětí se navzájem velmi dobře znají, kamarádí se, navštěvují se . Snažíme se podporovat soudržnost, přátelství, vzájemnou pomoc jeden druhému. I na tuhle oblast se částečně zaměřuje naše koncepce. | |
Vzdělávací činnost je zpracována do 7 integrovaných bloků-témat a 29 doporučených témat (viz další kapitoly). | |
Každá oblast obsahuje vzájemně propojené kategorie-dílčí cíle,vzdělávací nabídku, očekávané výstupy. Dílčí cíle vyjadřují to,co by pedagog měl u dítěte podporovat a sledovat. Vzdělávací nabídku můžeme vyjádřit jako prostředek vzdělávání. Obsahuje soubor praktických intelektových činností, popř. příležitostí vhodných k naplňování cílů a dosahování výstupů. Dílčím cílům odpovídají očekávané výstupy, což jsou poznatky, dovednosti,postoje a hodnoty,kterých dítě dosahuje během předškolního vzdělávání a směřují k plnění klíčových kompetencí. Naplnění dílčích cílů není pro dítě „povinné“, záleží na individuálních možnostech každého dítěte. Je důležité sledovat a vymezovat možná rizika, která mohou ohrožovat úspěch našich vzdělávacích záměrů. | |
Vzdělávací činnost: | |
- jsou v ní uplatňovány odpovídající metody a formy práce, tzn. metody prožitkového, kooperativního učení a metody tvořivé dramatiky, které jsou založeny na vlastních zážitcích dítěte, tak je podporována dětská zvídavost, radost z učení, zájem o nové poznatky, potřebu objevovat. | |
* vede děti k individuální práci. * probouzí v dětech aktivní zájem a chuť dívat se kolem sebe, naslouchat a objevovat, ale i ukázat, co všechno už samo umí, co zvládne a dokáže. * nepředkládá dětem jen hotové návody, ale naopak jim umožňuje hledat samostatné cesty tvořivým myšlením a vlastním nápadem. |
|
Prožitkové učení: | |
- Snažíme se ho v naší práci maximálně využívat. Je založeno na vlastním prožitku a zkušenosti každého dítěte. Tím, že si danou událost dítě samo prožije a není jen zprostředkovaná , lépe si ji zapamatuje a déle uchová v paměti. Prožitkové učení využívá spontánního poznávání světa. Dítě, tak jako dospělý, se učí po celý život z událostí, které ho potkají, a které prožije, ale i ze svých chyb a omylů. Musíme tedy dětem připravit podmínky, které takové učení umožňují. | |
Znaky prožitkového učení: | |
- spontannita, objevnost, komunikativnost, prostor pro aktivitu a tvořivost, konkrétní činnosti, experimentování a hra, celostnost |
Kliknutím na Přijmout cookies dáváte souhlas s uložením vybraných cookies (nutné, preferenční, výkonnostní, marketingové). Cookies používáme pro lepší fungování našeho webu, měření jeho výkonnosti a cílení a personalizaci reklam. To jaké cookies budou uloženy, můžete svobodně rozhodnout pod tlačítkem Upravit nastavení.
Prohlášení o cookies.